Reklamačný poriadok

Úvod Informácie Dodanie tovaruReklamačný poriadok

 Reklamačný poriadok je súčasťou Obchodných podmienok internetového obchodu fancard.sk.

 

 

 

VII Reklamačný poriadok

 

1. Predávajúci poskytuje na Tovary, ktoré ponúka v elektronickom obchode záruku za vady Tovaru v trvaní 24 mesiacov, ak nie je ďalej v týchto obchodných podmienkach ustanovené inak.

 

2. Záručná doba pri všetkých Tovaroch začína plynúť v deň prevzatia Tovaru Kupujúcim. Záručným listom je faktúra alebo iný doklad o zaplatení Tovaru, ktorý Predávajúci doručí Kupujúcemu prostredníctvom elektronickej správy v Potvrdení objednávky alebo ktorý Predávajúci odovzdá Kupujúcemu pri prevzatí Tovaru a ktorý obsahuje všetky náležitosti predpísané všeobecne záväznými právnymi predpismi.

 

3. Pri uplatnení práv zo záruky Tovaru (ďalej ako „reklamácia“) je Kupujúci povinný doručiť reklamovaný Tovar na kontaktnú adresu Predávajúceho uvedenú v bode 6. čl. II. týchto obchodných podmienok ako poštovú zásielku alebo osobne. Kupujúci je povinný doručiť reklamovaný Tovar nepoškodený vrátane originálu faktúry alebo dokladu o zaplatení.

 

4. Spôsob uplatnenia reklamácie a postup Kupujúceho pri reklamácii

 

4.1 Predávajúci informuje Kupujúceho o možnosti uplatnenia si reklamácie pri Potvrdení objednávky, doručením týchto obchodných podmienok.

4.2 Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu prostredníctvom elektronickej správy na e-mailovú adresu Predávajúceho uvedenú v bode 6. čl. II týchto obchodných podmienok alebo písomne, prostredníctvom pošty na kontaktnú poštovú adresu Predávajúceho uvedenú v bode 6. čl. II. týchto obchodných podmienok.

4.3 Kupujúci je povinný v reklamácii uviesť skutočnosti, ktoré nasvedčujú tomu, že Tovar má vady a uviesť aj pravdivý opis týchto vád, rozsah týchto vád, a čas, kedy sa vyskytli.

4.4 Po doručení reklamácie, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia reklamácie, je Kupujúci povinný doručiť Tovar, na ktorý si uplatňuje reklamáciu na kontaktnú adresu Predávajúceho uvedenú v bode 6. čl. II. týchto obchodných podmienok okrem prípadov, keď to vzhľadom na charakter poškodenia a vád Tovaru už nie je dobre možné alebo ak tieto obchodné podmienky neustanovujú v konkrétnych prípadoch inak. V takom prípade je povinný umožniť poverenému zamestnancovi Predávajúceho uskutočniť obhliadku Tovaru na mieste, kde sa Tovar nachádza.

4.5 Predávajúci po doručení reklamácie preverí, či bola reklamácia uplatnená v záručnej dobe. V prípade, ak bola reklamácia doručená, Predávajúci informuje Kupujúceho o prijatí reklamácie.

4.6 Predávajúci vybaví Prijatú reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej prijatí, najneskôr však do 30 (tridsiatich) dní odo dňa nasledujúceho po dni doručenia uplatnenia reklamácie. Ak Predávajúci nevybaví prijatú reklamáciu v lehote stanovenej v prechádzajúcej vete tohto bodu obchodných podmienok, Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, je oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak tieto obchodné podmienky neustanovujú inak. Pri odstúpení od Zmluvy podľa tohto bodu tohto článku obchodných podmienok je Kupujúci oprávnený využiť postup upravený v  čl. VI. obchodných podmienok a jednoznačne uviesť, že odstupuje z dôvodu uvedeného v tomto bode.

4.7 V prípade odstrániteľnej vady Tovaru má Kupujúci právo na to, aby bola táto vada odstránená riadne, včas a bezplatne. Kupujúci je oprávnený namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, ak tým nevzniknú Predávajúcemu neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady.

4.8 Predávajúci je oprávnený namiesto odstránenia vady vymeniť Tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí neprimerané ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Tovar mohol riadne užívať tak, ako Tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu Tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Kupujúci má rovnaké práva aj v prípade, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vytknutie vady (rovnakej) alebo pre väčší počet vád (najmenej tri) Tovar riadne užívať. Ak ide o neodstrániteľné vady Tovaru, ktoré však nebránia riadnemu užívaniu Tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny.

4.9 Informácie o priebehu vybavovania reklamácie a o iných otázkach Kupujúceho poskytne Predávajúci na požiadanie Kupujúcemu prostredníctvom elektronickej správy na e-mailovú adresu Kupujúceho alebo písomne, prostredníctvom pošty na kontaktnú poštovú adresu Kupujúceho.

4.10 O výsledku reklamácie informuje Predávajúci Kupujúceho, bez zbytočného odkladu po ukončení reklamácie, prostredníctvom elektronickej správy na e-mailovú adresu Kupujúceho alebo písomne, prostredníctvom pošty na kontaktnú poštovú adresu, pričom informuje Kupujúceho o výsledku reklamácie, ako aj o spôsobe vybavenia reklamácie. Písomný doklad o vybavení reklamácie je Predávajúci povinný vydať najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, a ak bol Tovar doručený Predávajúcemu neskôr, do 30 dní odo dňa prevzatia Tovaru.

4.11 Predávajúci spolu s informovaním o výsledku reklamácie doručí Kupujúcemu potvrdenie o výsledku reklamácie – reklamačný protokol. V reklamačnom protokole informuje Predávajúci Kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie, niektorým zo spôsobov upravených týmto článkom obchodných podmienok, t. j.:

 

▪ odovzdaním opraveného Tovaru, ak je to vzhľadom na povahu Tovaru možné,

▪ výmenou Tovaru,

▪ vrátením ceny Tovaru a ostatných nákladov,

▪ vyplatením primeranej zľavy z ceny Tovaru alebo

▪ odôvodeným zamietnutím reklamácie.

4.12 V ostatných otázkach reklamácie Tovaru, ktoré nie sú upravené týmto článkom obchodných podmienok, postupuje Predávajúci podľa ustanovení príslušných právnych predpisov.

 

5. Osobitné ustanovenia o spôsobe vybavenia reklamácie Kupujúceho – Podnikateľa

5.1 Na uplatnenie reklamácie, rozsah poskytovanej záruky a na vybavenie reklamácie Kupujúceho v postavení Podnikateľa sa vzťahujú ustanovenia tohto článku obchodných podmienok, ak nie je ďalej ustanovené inak.

5.2 Kupujúci v postavení Podnikateľa, má v prípade, ak bola dodaním vadného Tovaru porušená Zmluva, tieto práva:

 

▪ požadovať odstránenie vád Tovaru dodaním náhradného Tovaru alebo dodanie chýbajúceho Tovaru,

▪ požadovať odstránenie vád opravou Tovaru, ak sú opraviteľné,

▪ požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo

▪ odstúpiť od Zmluvy.

 

5.3 Výber jedného zo spôsobom vybavenia reklamácie podľa predchádzajúceho bodu je na Predávajúcom. Predávajúci je oprávnený zvoliť ktorýkoľvek spôsob vybavenia reklamácie, ak je to objektívne možné. Ak nedôjde k vybaveniu reklamácie do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, platí, že Kupujúci je oprávnený si zvoliť ktorýkoľvek zo spôsobov vybavenia reklamácie podľa predchádzajúceho bodu.

 

5.4 Ostatné otázky týkajúce uplatnenia si záruky Kupujúcim – Podnikateľom, sa spravujú prednostne ustanoveniami tohto článku obchodných podmienok a príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

Copyright 2024 - 2025 © fancard.sk