Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Úvod Informácie Obchodné podmienkyAlternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi. Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.

 

Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.

 

Pre alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov nie je potrebné, aby spotrebitelia zasielali orgánu alternatívneho riešenia sporov tovar (napr. obuv, elektroniku a pod.), ktorý je predmetom sporu.

 

 

 

Slovenská obchodná inšpekcia je odo dňa 11. októbra 2016 členom TRAVEL-NET, ktorá je medzinárodnou sieťou subjektov riešiacich mimosúdne (zmierlivo) spory týkajúce sa balíčkov cestovných služieb a rôznych druhov prepravy. Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov aj prostredníctvom ODR platformy Riešenie sporov online.

 

 

 

Názov subjektu:

Slovenská obchodná inšpekcia

Sídlo subjektu: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27

IČO: 17 33 19 27

Dátum zápisu do zoznamu: 01. 02. 2016

Adresa na doručovanie: Slovenská obchodná inšpekcia

ústredný inšpektorát

Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

Bajkalská 21/A, p. p. 29

827 99 Bratislava 27

Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe:

ars@soi.sk

adr@soi.sk

Telefonické číslo:

+421 (0)2/58 27 21 23, +421 (0)2/58 27 21 41

Fax:

+421 (0)2/53 41 49 96

Poverené fyzické osoby, ktoré v mene subjektu alternatívneho riešenia sporov riešia spory (akademický titul, meno, priezvisko, dĺžka funkčného obdobia)

Mgr. Ing. Petra Píšová, LL.M.

Bc. Ing. Monika Sartorisová

Mgr. Miloš Šulgan

JUDr. Martina Sujová

Mgr. Peter Liščinský

 

 

Jazyky, v ktorých je možné podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu a viesť alternatívne riešenie sporu

slovenský jazyk

anglický jazyk

 

Druhy sporov, ktoré subjekt alternatívneho riešenia sporov rieši

 

Všetky spory okrem sporov vyplývajúcich zo:

zmlúv o pripojení do distribučnej sústavy,zmlúv o pripojení do distribučnej siete,zmlúv o združenej dodávke elektriny,zmlúv o združenej dodávke plynu,zmlúv o dodávke a odbere tepla,zmlúv o dodávke pitnej vody, azmlúv o odvádzaní odpadovej vody uzatvorených so subjektom vykonávajúcim regulovanú činnosť podľa osobitného predpisu, azmlúv o poskytovaní verejných služieb, ktoré sa týkajú kvality a ceny služieb,zmlúv o poskytovaní poštových služieb, ktoré sa týkajú poštových služieb a poštového platobného styku, azmlúv o poskytovaní finančných služieb.

 

Dôvody, na základe ktorých subjekt alternatívneho riešenia sporov môže odmietnuť riešiť spor podľa § 13 ods. 4 zákona

 

ak spotrebiteľ podá návrh po uplynutí jedného roka odo dňa doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa, kedy spotrebiteľ odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci neodpovedal,ak sa spotrebiteľ pred podaním návrhu preukázateľne nepokúsil vyriešiť spor komunikáciou s predávajúcimak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20,- €ak vecou, ktorej sa návrh týka, sa už predtým subjekt zaoberal a spotrebiteľ bol informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové skutočnosti a ARS by vzhľadom na všetky okolnosti bolo zjavne neúčelnéak vzhľadom na všetky okolnosti je zrejmé, že ARS by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia

 

Poplatok za začatia alternatívneho riešenia sporov

alternatívne riešenie sporov je bezodplatné

 

Právne predpisy, podľa ktorých postupuje pri riešení sporov

zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov,zákon č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov,zákon č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov,zákon č. 161/2011 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri poskytovaní niektorých služieb cestovného ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení (Timesharing)zákon č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach,zákon č. 646/2005 Z. z. o ochrane niektorých rozhlasových programových služieb a televíznych programových služieb a služieb informačnej spoločnosti a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,zákon č. 182/1993 Z. z. o vlastníctve bytov a nebytových priestorov v platnom znenízákon č. 136/2010 Z. z. o službách na vnútornom trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znenízákon č. 78/2012 Z. z. o bezpečnosti hračiek a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znenízákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave v platnom znenírelevantné ustanovenia Občianskeho zákonníka týkajúce sa spotrebiteľských zmlúv,zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov,zákon č. 657/2004 Z. z. o tepelnej energetike,Nariadenie EP a R (ES) č. 261/2004 z 11. februára 2004, ktorým sa ustanovujú spoločné pravidlá systému náhrad a pomoci cestujúcim pri odmietnutí nástupu do lietadla, v prípade zrušenia alebo veľkého meškania letov a ktorým sa zrušuje nariadenie (EHS) č. 295/91Nariadenie EP a R (ES) č. 1107/2006 z 5. júla 2006 o právach zdravotne postihnutých osôb a osôb so zníženou pohyblivosťou v leteckej dopraveNariadenie EP a R (ES) č. 1008/2008 z 24. septembra 2008 o spoločných pravidlách prevádzky leteckých dopravných služieb v SpoločenstveNariadenie EP a R (EÚ) č. 181/2011 zo 16. februára 2011, o právach cestujúcich v autobusovej a autokarovej doprave a o zmene a doplnení nariadenia (ES) č. 2006/2004Nariadenie EP a R (EÚ) č. 1177/2010 z 24. novembra 2010 o právach cestujúcich v námornej a vnútrozemskej vodnej doprave, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004

 

Záväznosť a právne účinky výsledku alternatívneho riešenia sporu

uzavretá dohoda o vyriešení sporu je pre strany sporu záväzná

 

 

NÁVRH NA ZAČATIE ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPORU

 

Údaje o spotrebiteľovi

meno a priezvisko:

 

bydlisko:

 

adresa na doručovanie:

 

emailová adresa:

 

telefonický kontakt:

 

Údaje o predávajúcom

obchodné meno/názov: Bartolomej Janočko

 

miesto podnikania/sídlo: Lúčna 825/2, 09301 Vranov nad Topľou

 

identifikačné číslo: 46 209 549

 

emailová adresa: bjanocko@gmail.com

 

webová stránka: www.fancard.sk

 

telefonický kontakt: +421907459266

 

Detaily prípadu

dátum nákupu/podpisu zmluvy:

 

dátum dodania:

 

miesto nákupu:

 

cena tovaru alebo služby:

 

spôsob platby1:

 

spôsob predaja2:

 

 

 

 

 

 

 

_______________________________________________

1 Napríklad bankový prevod, hotovosť, šek, kreditná karta alebo debetná karta.

2 Napríklad predajňa, elektronický obchod, iný predaj na diaľku (napr. ponukový katalóg, telefón), podomový predaj, predajná akcia, trh/veľtrh, aukcie alebo internetové aukcie.

 

 

dátum uplatnenia reklamácie:

 

dátum vybavenia reklamácie:

 

dátum uplatnenia žiadosti spotrebiteľa o nápravu:

 

 

Opis rozhodujúcich skutočností vrátane uvedenia informácie, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný (v prípade potreby pridajte ďalší list papiera)

 

 

 

Označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha

 

 

 

Dolupodpísaný vyhlasujem, že som vo veci nezaslal rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, vo veci nerozhodol súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu okrem ukončenia z dôvodu vyčiarknutia oprávnenej právnickej osoby zo zoznamu.

 

 

 

 

 

Dátum

 

 

Podpis

 

Copyright 2024 - 2025 © fancard.sk